Ny blogg.

Hejsan, denna blogg är mest till för mig själv, för att jag ska någonstans där jag kan skriva allt jag känner och tycker.
Jag kan prata med mina vänner om mycket, men om vikt och dieter och sånt är något jag inte gärna delar med mig. Jag är 17 år och 178 cm lång, jag väger 77 kg och har stora problem med det. Jag själv tycker att jag är hysteriskt tjock, men alla säger att jag inte är det och att jag är paranoid och knäpp. Men jag känner ju min kropp bättre än någon annan, eller hur?
I morse när jag gick till tunnelbanan tog jag en metrotidning där jag läste om folk som hade anorexia. Det stod om proana-hemsidor och sånt, vilket det finns mycket av nuförtiden.. Jag tänkte att det är ju sjukt, men jag gick in och kollade och kände att jag borde börja med något sånt. Okej, det kommer ju aldrig gå så långt som anorexia herregud, men jag vill inte se ut som jag gör. Jag vill gå ner i vikt. Jag tänkte börja med en veckas bantning och se vart det leder! Jag har kommit fram till att jag tränar alldeles för lite. Det måste jag börja göra mer nu. Idag har jag ätit rätt mycket också. Jag ska därför börja skriva matdagbok här på bloggen.

Jag vill heller inte ge ut min identitet här heller, det skulle kännas så himla fel, mina kompisar skulle tycka att jag är störd i huvudet, men vissa saker vill man liksom ha för sig själv. Detta är en sån grej.

Matdagbok måndag 6/ 10 - Dag 1

Frukost: Ingenting (jag har ont i halsen så jag kan inte svälja) annars äter jag frukost

Lunch: Kycklingsallad på Latte House

Mellanmål: En smörgås med smör och gurka

Middag: Lite pasta + stekt salami och paprika

"Kvällsfika": En banan

Mål för imorgon: Ett glas juice till frukost, nyttig liten lunch, inget till mellanmål eller efter middagen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

72 kg för ngn som är 178 cm lång är inte mkt!!!

Sluta banta människa!

2008-10-15 @ 17:47:25
Postat av: Anonym

77 mena ja

2008-10-15 @ 17:47:55
Postat av: "ell

Jo alltså, jag känner att det är det.. Och jag mår ju lite bättre av det här. Men ja.. jag känner mig som en jätte som vandrar omkring bland mina små vänner :P

2008-10-15 @ 18:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0