Dag 21

Igår, jävlar!! haha den sämsta dagen hittills, även den godaste ;D
Vi åt världens godaste middag och det blev tårta till efterrätt, jag kunde inte tacka nej, det är sååå oartigt.. men aa, därför gick jag till gymmet idag och tränade som en galning, det gick suveränt. Innan träningen åt jag en apelsin och sen så hoppas jag att jag inte behöver äta ngn middag, jag ska till stan så jag kanske kan säga till föräldrarna att jag äter där eller ngt.. :/ de börjar fundera lite nu.. de frågar ALLTID vad jag har ätit och när och blablabla.. men men, det går ju fortfarande bra så varför sluta?

Matdagbok 26/10 - Dag 21

Frukost: En Apelsin

Lunch: En halv apelsin och ett halvt äpple (efter träningen)

Middag: Förhoppningsvis ingenting..

Mål för idag: Jag ska se på film men en kompis och hon vill baka brownies, jag får se om jag bakar med inte äter eller om jag äter lite bara.. Men det är såhär det börjar gå utför :/ aja..

Jag känner mig duktig i alla fall eftersom jag har gått ner i vikt och figuren är det inte SÅ mycket fel på, det går ju alltid att hitta ngt dock.

'in the sky with diamonds'

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej gumman!

Jag är jätteglad över att ditt självförtroende blir bättre och att du känner dig mer hälsosam. Att komma i jeans som man inte kunnat ha på ett tag - wow, vilken känsla!

Det enda som gör mig lite orolig är att du knappt verkar äta någonting. Du borde äta lite mer än bara några mandariner per dag, annars kommer du snart få jättedåligt immunförsvar! Tror du inte att du skulle kunna dra ner bara lite på tempot och försöka träna mer än sluta äta?

Själv är jag arton år och väger runt 60 kilo (brukar pendla lite upp och ner runt den siffran). Jag är 169 cm lång, så det är en vikt som är helt acceptabel för mig. Du är längre än mig, så om du vägde lite mer än mig skulle det ses som helt normalt.

Jag vet, jag låter som en moralpredikande mamma. Förlåt. Men jag har alldeles för lätt att börja bry mig om andra människor. Och jag vet att du kanske inte vill att jag ska göra det, men det är svårt för mig att inte göra det. Men du kanske i alla fall kan lyssna lite på mig? Sen är det givetvis du som bestämmer själv, men tänk på vad jag sagt.



Ps: Dina föräldrar börjar ju ana något, det skriver du själv. Du tror inte att du skulle kunna säga till din mamma att du försöker gå ner i vikt? Jag är säker på att hon skulle stödja dig till 100%!



Lycka till! Hoppas det fortsätter gå bra för dig! :)

2008-10-26 @ 22:50:59
Postat av: Angiiieeh

Äh, alla får i sig lite sånt som tårtor ibland, det är ju bara att fortsätta som du gör :) Och vilken bra kost med bara typ lite frukt, ska också testa det om inte mina föräldrar blir helt galna direkt :/ Höll på så ett tag och de fatta de så om jag inte äter nu blir de jätteoroliga. Och så tjatar de om att jag simmar, då måste man äta... Men akta dig så att dina föräldrar inte blir likadana!



Kämpa på! :D

2008-10-27 @ 09:49:52
Postat av: Cassidy

Du är så jävla grym! Jag började som du typ samma dag:)

Men för mig går det segt. Men nu är det lov så då är det lättare. Men jag saknar någon att dela med mig av. jag vill också komma i mina acnejeans och jag vill kunna ha dom baggy, nu liger dom bara på en hylla och retas. Jag har inget prob. med att få dåligt humör eller så men det är så jävla svårt att få arslet ur och gå till gymmet. Och det är svårt att stå emot att äta när man är som jag. Jag tänker bara mat mat mat. Du har vekligen lyst upp min dag! nu kommer ja klara mig med bara en liiiten lunch. Tack!

2008-10-28 @ 15:16:18
Postat av: "ell

Anna: Tack så jättemycket att du bryr dig, jag är tacksam för det, men just nu så har jag tagit ett litet break med detta, pga höstlov och så, hah. så jag har inget att oroa mig för just nu.. men tack i alla fall :)



Angie: Ja, det har funkat toppenbra för mig, men sen ska man ju inte hålla på så för länge, man måste kunna veta var man ska sätta stopp för sit "icke-ätande" :) Men det är grymt att du känner dig pepp :D



Cassidy: Tack så hemskt mycket :D Det är verkligen en underbar känsla! och just att man kan ha en tajt tröja till de jeansen också, det gör det hela ännu roligare! :D Jag blir jätteglad när du säger att jag lyser upp din dag :D Sånt skulle man vilja höra oftare!



TACK :D

2008-10-29 @ 01:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0